Is There a Need for Intrapectoral Injection in Autologous Fat Transplantation to the Breast? – An MRI Volumetric Study
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چکیده
▼ Introduction: Autologous fat transplantation to the female breast is becoming generally accepted as a standard procedure in plastic surgery. Periglandular planes and also intrapectoral planes are used, based on the idea of having a highly vascularised matrix. To assess this surgical technique a reproducible and exact tool for volume analysis is necessary. Methods: The volume of pectoral muscles and breast tissue including periglandular fat was analysed by MRI volumetry before and 6 months after autologous fat transplantation in 10 patients. The volume of the glandular tissue itself was also analysed to evaluate the eff ect of volume up-, and down-turns between the 6 months. Results: A comparison of the volumes calculated with MRI volumetry preoperatively and postoperatively revealed a mean volume persistence of 64 % ( ± 13 % ) within the pectoral muscle and of 81 % ( ± 8 % ) within the periglandular fat. Glandular volume had a mean alternation of 7 % ( ± 4 % ). In relation to the region of interest for breast volumetry the glandular tissue represented 15 % ( ± 5 % ) preoperatively and 13 % ( ± 4 % ) postoperatively. Conclusion: In autologous fat transplantation to the breast the periglandular plane is superior to the intramuscular plane in terms of volume persistence. As bolus injections of fat tissue must be strictly avoided, the pectoral muscles off er an additional receptor tissue for fat transplantation, and might be especially needed in smaller breasts to achieve the desired volume augmentation. The alternation of glandular tissue within the 2 points of time was low and in relation to the whole region of interest for breast volumetry rather inconsequential. Nevertheless consideration and subtraction of the glandular volume in mamma volumetry optimises the exactness of the volumetry. Zusammenfassung ▼ Einleitung: Die autologe Fetttransplantation zur weiblichen Brust entwickelt sich zu einer Standardtechnik in der Plastischen Chirurgie. Neben einer periglandul ä ren Injektion erfolgt h ä ufi g auch eine intramuskul ä re Injektion in der Annahme, dort eine gut durchblutete Matrix vorzufi nden. F ü r die objektive Beurteilung dieser Technik ist eine reproduzierbare und m ö glichst exakte Volumenmessung pr ä und postoperativ notwendig. Methodik: An 10 Patientinnen wird vor und nach autologer Fetttransplantation das Volumen der beiden Zielebenen, der Pectoralismuskulatur und des periglandul ä ren Fettes getrennt MRT-volumetrisch bestimmt. Es wird weiterhin das Volumen der Brustdr ü se pr ä -, und postoperativ bestimmt, um Aussagen zu dem Einfl uss des Brustdr ü senvolumens und dessen Schwankungen zu beiden Untersuchungszeitpunkten machen zu k ö nnen. Ergebnisse: Bei Vergleich der MRT-volumetrisch gewonnenen Werte pr ä operativ und 6 Monate postoperativ ergab sich ein durchschnittlicher Volumenerhalt von 64 % ( ± 13 % ) im Muskel und 81 % ( ± 8 % ) im periglandul ä ren Fettgewebe. Das Volumen der Brustdr ü sen schwankte um durchschnittlich 7 % ( ± 4 % ) zu den Untersuchungszeitpunkten. Gemessenen an der Interessenregion bei Bestimmung des Volumenerhaltes insgesamt nach Fetttransplantation stellt die Brustdr ü se lediglich 15 % ( ± 5 % ) pr ä operativ und 13 % ( ± 4 % ) postoperativ. Schlussfolgerung: Im Rahmen von autologen Fetttransplantationen zur Mamma ist die periglandul ä re subkutane Ebene der muskul ä ren Ebene in Bezug auf einen Volumenerhalt 6 Monate postoperativ ü berlegen. Da bei der autologen Fetttransplantation auf Bolusinjektionen dringend verzichtet werden soll und das Transplantat in kleinen Tr ö pfchen f ä cherf ö rmig
منابع مشابه
[Is there a need for intrapectoral injection in autologous fat transplantation to the breast? - An MRI volumetric study].
INTRODUCTION Autologous fat transplantation to the female breast is becoming generally accepted as a standard procedure in plastic surgery. Periglandular planes and also intrapectoral planes are used, based on the idea of having a highly vascularised matrix. To assess this surgical technique a reproducible and exact tool for volume analysis is necessary. METHODS The volume of pectoral muscles...
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تاریخ انتشار 2011